Nov 16, 2007

Aku..


dalam kekusutan kesibukan duniawi
dalam arus perlumbaan mengejar kekayaan dan harta benda
dalam kealpaaan lautan kemaksiatan
dalam kesoronakan yang tidak pernah puas
..aku berhenti , tersentak...

aku berfikir sejenak....
.....................

lepas ini apa?

aku mati dan apa lagi

...

Aku terjaga

aku terjaga dari satu lena yang panjang

aku tersedar betapa aku sudah jauh tersesat dari tujuan hidup.
tujuan hidup?

Apakah tujuan hidupku?kosong

1.00:am Kuala Lumpur

Taktala aku bejalan keseorangan di tengah-tengah kota cahaya bergemalapan
aku memandang sekeliling
aku lihat sepasang kekasih yang asyik bercumbu di khalayak ramai
aku lihat segolongan remaja ketawa besar , mabuk
aku lihat si bangkai hidup merempat di jalanan separuh sedar, busuk
aku lihat pelacur jalanan menjual tubuh,jijik

huh.....(mengeluh panjang , menutup mata)
................................

dunia apa yang sedang aku diamai ini
dimanakah "manusia"..tiada lagi kehidupan
yang aku lihat binatang bertebaran yang didorong hawa nafsu
binatang yang tiada tujuan hidup melengkar tanpa arah
yang aku lihat bukan lagi manusia yang dapat membeda haq dan batil
yang aku lihat bukan lagi manusia yang mengenal penciptaNya
yang aku lihat hati-hati yang mati,buta,kosong...




Aku memandang langit
Wahai tuhan.ampunkan aku....                                                bersambung...